- POSTANOWIENIA WSTĘPNE
- Regulamin określa zasady świadczenia Usług Elektronicznych przez Operatora, w tym prawa i obowiązki Stron, zakres odpowiedzialności Stron i inne warunki umowy, której przedmiot będzie obejmował świadczenie Usług Elektronicznych w ramach Aplikacji.
- Użyte w niniejszym Regulaminie określenia zapisane wielką literą, niezależnie od liczby mają następujące definicje:
- Aplikacja – system teleinformatyczny pod nazwą mMieszkaniec należący do Operatora, który można pobrać ze sklepów Google Play, App Store, w ramach którego Operator udostępnia zasoby teleinformatyczne Użytkowników;
- Dane Osobowe – wprowadzone przez Użytkownika dane, zgromadzone przez Właściciela lub podmioty posiadające licencję na systemy konsutlacjejst.pl, wkontakciejst.pl lub kiedyodpady.pl oraz w toku jej użytkowania, stanowiące dane osobowe, w rozumieniu rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r., w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych);
- Funkcjonalność – pojedyncze zadanie możliwe do wykonania w ramach Aplikacji;
- Operator – podmiot udostępniający niniejszą aplikację www, którym jest Rekord Mobile sp. z o.o. z siedzibą w Poznaniu, ul. Garbary 100/11, wpisaną do Krajowego Rejestru Sądowego przez Sąd Rejonowy Poznań – Nowe Miasto i Wilda w Poznaniu, VIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS 0000768425, posiadającą NIP: 7831796471, REGON: 382404187, kapitał zakładowy 200 000,00 zł. Operatorem dla modułu „Podatki i opłaty”, w rozumieniu niniejszego Regulaminu, jest Rekord SI sp. z o.o. z siedzibą w Bielsku-Białej, ul. Kasprowicza 5, 43-300 Bielsko- Biała, wpisana do Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Bielsku-Białej, VIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS 0000117960, posiadająca NIP: 5470171440, REGON: 07077322000000, kapitał zakładowy 500 000,00 zł. Operatorem dla modułu „mOświata”, w rozumieniu niniejszego Regulaminu, jest Rekord Oświata sp. z o.o. z siedzibą w Żorach, ul. Rozwojowa 2, 44-240 Żory, wpisana do Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Gliwicach, X Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS 0000858991, posiadająca NIP: 6511737259, REGON: 38698733000000, kapitał zakładowy 170 600,00 zł.
- Prawa własności intelektualnej – przez „prawa własności intelektualnej” należy rozumieć prawa własności intelektualnej (prawa autorskie, prawa własności przemysłowej, prawa do baz danych) przysługujące właściwemu Operatorowi w ramach Aplikacji;
- Przedsiębiorca na prawach konsumenta (PNPK) – przez „Przedsiębiorcę na prawach konsumenta (PNPK)” należy rozumieć przedsiębiorcę, który prowadzi działalność gospodarczą na podstawie wpisu do Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej, chce zawrzeć Umowę z Operatorem bezpośrednio związaną z jego działalnością gospodarczą, a jednocześnie Umowa nie ma dla niego charakteru zawodowego;
- Przerwa techniczna – czasowe wyłączenie funkcjonalności Aplikacji w całości lub w części związane z awarią lub z koniecznością konserwacji lub przebudową Aplikacji, w czasie którego nie jest możliwe korzystanie ze wszystkich lub wybranych Usług;
- Regulamin – zbiór wszystkich postanowień dostępny w Aplikacji mMieszkaniec, które dotyczą określonych funkcji jak i zasad korzystania z usług;
- Siła Wyższa – zdarzenie zewnętrzne, którego Użytkownik oraz Właściciel nie mogli przewidzieć i którego zapobieżenie nie było możliwe skutkujące niemożliwością korzystania z Aplikacji w całości lub części, na stałe lub na pewien czas;
- Strony – Operator lub Użytkownik;
- Urządzenie – mobilne urządzenie elektroniczne (typu smartfon) działające w oparciu system operacyjny Android w wersji nie niższej niż 5.0. oraz iOS w wersji nie niższej niż 11.0;
- Usługi Elektroniczne – wszelkie udostępnione Użytkownikowi przez Operatora lub przez podmioty posiadające licencję na system konsultacjejst.pl, wkontakciejst.pl lub kiedyodpady.pl lub mkarta.org funkcjonalności Aplikacji, w szczególności usługi opisane w rozdziale III Regulaminu, stanowiące usługi świadczone drogą elektroniczną w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 18 lipca 2002 r., o świadczeniu usług drogą elektroniczną;
- Użytkownik – osoba posiadającą pełną zdolność do czynności prawnych, która korzysta z Aplikacji lub utworzyła Konto poprzez rejestrację w celu skorzystania z Usługi;
- Użytkownik bez konta – osoba która korzysta z Aplikacji i nie utworzyła konta;
- Użytkownik z kontem – osoba która korzysta z Aplikacji i utworzyła konto w celu skorzystania z Usługi;
- Właściwa JST – Gmina, Miasto, Powiat lub właściwa jednostka oświatowa, która zawarła z właściwym Operatorem odrębną umowę na zakup licencji niewyłącznego dodatkowego oprogramowania: konsutlacjejst.pl, wkontakciejst.pl, kiedyodpady.pl, dostępny samorząd.pl, Podatki i Opłaty, mTurysta, mKarta, mOświata dzięki którym Gmina, Miasto lub Powiat mogą dla swoich mieszkańców rozszerzać ofertę dostępną w Aplikacji.
- PRZEDMIOT I ZAWARCIE UMOWY
- W ramach Umowy Operator zobowiązuje się do świadczenia ustalonych Usług Elektronicznych na rzecz Użytkownika a Użytkownik zobowiązuje się korzystania z Usług Elektronicznych zgodnie z przeznaczeniem, na zasadach przewidzianych w Regulaminie – nieodpłatnie.
- Przed zawarciem umowy Użytkownik jest zobowiązany zapoznać się z informacjami Operatora na temat zasad świadczenia Usług Elektronicznych, postanowieniami Regulaminu i innymi warunkami.
- Każdy Użytkownik przed zawarciem Umowy ma zapewnioną nieodpłatną możliwość zapoznania się z treścią niniejszego Regulaminu w sposób, który umożliwia pozyskanie, odtwarzanie i utrwalanie jego treści za pomocą systemu teleinformatycznego, którym posługuje się Użytkownik, lub przy użyciu innych środków.
- Użytkownik jest związany postanowieniami Regulaminu, jeżeli został mu udostępniony w sposób opisany w ust. 3.
- Na potrzeby zawarcia Umowy za pośrednictwem Aplikacji konieczne jest zaakceptowanie Regulaminu przez Użytkownika — poprzez odpowiednie oświadczenie składane np. za pomocą check-boxa lub w sposób dorozumiany, poprzez rozpoczęcie korzystania z Usług Elektronicznych (nieodpłatnych) w ramach Aplikacji.
- Umowa zostaje zawarta z chwilą dokonania czynności wymienionych w ust. 5.
- Operator jest zobowiązany świadczyć Usługi Elektroniczne z zachowaniem należytej staranności, przewidzianej dla działalności profesjonalnej tego rodzaju.
- PRZEDMIOT I ZAKRES USŁUG
- Korzystanie z Aplikacji umożliwia Użytkownikom między innymi:
- zapoznanie się z Usługami Elektronicznymi, które świadczy Operator;
- założenia konta Użytkownika w celu korzystania z określonych funkcjonalności Aplikacji;
- zapoznawanie się ofertą w zakresie konsultacji społecznych właściwej JST które korzystają z licencji na oprogramowanie wspierające wymienione zadania w ramach modułu „Konsultacje”;
- zapoznanie się z bieżącym przebiegiem budżetu obywatelskiego właściwej JST, dostęp do ofert w zakresie budżetu obywatelskiego właściwego JST, które korzystają z licencji na oprogramowanie wspierające wymienione zadania w ramach modułu „Budżet Obywatelski”;
- dostęp do aktualnych ogłoszeń i alertów (w tym RSO) opublikowanych przez właściwą JST, które korzystają z licencji na oprogramowanie wspierające wymienione zadania w ramach modułu „Ogłoszenia”;
- dostęp do zgłoszonych awarii, usterek i barier architektonicznych dla osób z niepełnosprawnościami na terenie właściwej JST które korzystają z licencji na oprogramowanie wspierające wymienione zadania w ramach modułu „Zgłoszenia;
- dostęp do harmonogramu odbioru odpadów dla wybranych lokalizacji na terenie właściwej JST, sekcją informacyjno-edukacyjną, punktami PSZOK oraz zgłaszania problemów związanych z odbiorem odpadów na terenie właściwej JST która korzysta z licencji na oprogramowanie wspierające wymienione zadania w ramach modułu „Kiedy Odpady”;
- dostęp do przekierować zawierających linki do aplikacji i stron zewnętrznych dostawców które dodają właściwe JST które korzystają z licencji na oprogramowanie wspierające wymienione zadania w ramach modułu „Więcej”;
- dostęp do informacji o dostępności miejsc publicznych wraz z poziomem dostępności i wskazaniem na udogodnienia dla osób ze szczególnymi potrzebami na terenie właściwej JST które korzystają z licencji na oprogramowanie wspierające wymienione zadania w ramach modułu „Dostępny Samorząd”;
- dostęp do aktualnej listy podatków i opłat naliczonych przez właściwą JST oraz ich zapłatę, dotyczy zarówno osób fizycznych jak i prawnych na terenie właściwej JST które korzystają z licencji na oprogramowanie wspierające wymienione zadania w ramach modułu „Podatki i opłaty”;
- dostęp do informacji o atrakcjach turystycznych m.in. o obiektach, trasach turystycznych, dostępnych w ramach kategorii, na obszarze JST. Moduł umożliwia promowanie regionu JST wraz z prezentowaniem informacji o poszczególnych atrakcjach. Zawiera najważniejsze informacje turystyczne w tym m. in. opis, kontakt do obiektu oraz informacje o dostępnością dla osób ze szczególnymi potrzebami, na terenie właściwej JST które korzystają z licencji na oprogramowanie wspierające wymienione zadania w ramach modułu „mTurysta”;
- dostęp do korzystania przez mieszkańców, na podstawie wydanej przez JST wirtualnej karty mieszkańca, z benefitów. Podmiotom zewnętrznym umożliwia zgłoszenie się do programu mKarty i oferowanie benefitów. Użytkownik po założeniu konta, może złożyć wniosek i otrzymać dostęp do danych i listy dostępnych promocji w ramach modułu ,,mKarta”.
- dostęp do informacji na temat dzieci pozostających w określonych jednostkach oświatowych (jednostkach oświatowych korzystających z systemu e-Placówka) w zakresie prezentacji danych dzieci, prezentacji naliczonych opłat dla dziecka, przekazywania ogłoszeń z jednostek oświatowych do rodziców oraz zgłaszania nieobecności dziecka w jednostce oświatowej, w ramach modułu „mOświata”.
- Dostęp do niektórych z w/w Usług jest możliwy tylko dla Użytkowników posiadających konto.
- Zasady korzystania z usług udostępnianych przez właściwą JST w związku z którymi Operator świadczy usługi w Aplikacją są określone w stosownych dokumentach właściwego JST.
- Operator dostarcza Aplikację w modelu „as is”, co Użytkownik akceptuje. Operator nie daje gwarancji, że Aplikacja będzie w pełni odpowiadała wszystkim potrzebom Użytkowników, jak również nie zapewnia, że za pomocą Aplikacji będzie możliwe zrealizowane wszystkich celów, o których mowa w ust. 1, oczekiwanych przez Użytkowników. Operator jest zobowiązany wyłącznie dostarczyć Aplikację i świadczyć Usługi Elektroniczne zgodne z Regulaminem.
- Z uwagi na to, że Aplikacja stanowi system teleinformatyczny Operatora, Operator może prowadzić prace techniczne i informatyczne, które będą miały na celu rozwój Aplikacji oraz zapewnienie świadczenia Usług Elektronicznych na jak najwyższym poziomie.
- Korzystanie z Aplikacji umożliwia Użytkownikom między innymi:
- WYMAGANIA TECHNICZNE DO KORZYSTANIA Z APLIKACJI
- Przed zawarciem Umowy Użytkownik jest zobowiązany sprawdzić, czy spełnia minimalne wymagania techniczne potrzebne do korzystania z Aplikacji, o których mowa w ust. 2.
- Do korzystania z Aplikacji wymagane jest:
- posiadanie urządzenia mobilne (typu smartfon) działającego w oparciu o następujące systemy operacyjne i ich wersje: Android w wersji 5.0. i wyższej, iOS w wersji 11.0 i wyższej;
- posiadanie przeglądarki internetowej: Google Chrome, Safari, Opera oraz Microsoft Edge; posiadanie stałego dostępu do Internetu;
- w przypadku chęci założenia konta także aktywny adres e-mail.
- Za wszelkie problemy wynikające ze stosowania urządzeń lub systemów operacyjnych nie spełniających wymów opisanych w rozdziale, w szczególności za spowodowane tym nieprawidłowe funkcjonowanie Aplikacji, Operator nie ponosi odpowiedzialności względem Użytkownika.
- Operator dołoży wszelkich starań, aby dostęp do Usług za pośrednictwem był możliwy przez 24 godziny na dobę i przez 7 dni w tygodniu, nie wyłącza to jednak uprawnienia Operatora do zarządzenia Przerwy Technicznej i czasowego ograniczenia bądź wyłączenia w całości lub w części powyższego dostępu.
- W przypadku potrzeby zarządzenia Przerwy Technicznej Operator poinformuje o przewidywanym terminie wystąpienia i trwania Przerwy Technicznej w komunikacie wyświetlonym bezpośrednio na dedykowanej stronie internetowej.
- ZASADY KORZYSTANIA Z APLIKACJI
- Użytkownik jest zobowiązany do korzystania z Aplikacji w sposób zgodny z obowiązującym prawem, normami społecznymi i obyczajowymi, ogólnymi zasadami korzystania z sieci Internet, postanowieniami niniejszego Regulaminu oraz celami utworzenia Aplikacji.
- Każdy Użytkownik jest odpowiedzialny za zabezpieczenie danych do logowania, w tym loginu i hasła, przed udostępnieniem ich osobom nieuprawnionym (dotyczy użytkowników z kontem).
- Użytkownik, pod rygorem natychmiastowego rozwiązania Umowy z winy Użytkownika, nie może korzystać z Aplikacji, a także Usług Elektronicznych:
- w sposób niezgodny z ich charakterem i przeznaczeniem, w szczególności w sposób uniemożliwiający lub zakłócający korzystanie z zasobów systemowych lub sprzętowych Operatora przez innych Użytkowników;
- w sposób prowadzący do popełnienia czynu zabronionego lub czynu niedozwolonego w rozumieniu obowiązujących przepisów prawa, w szczególności poprzez popełnienie przestępstwa;
- w jakikolwiek sposób niezgodny z prawem lub nieuczciwy, albo w sposób zmierzający do osiągnięcia niezgodnego z prawem lub nieuczciwego celu;
- w celu przesyłania niezamówionych informacji handlowych, pozostałego spamu lub dostarczania treści o charakterze bezprawnym;
- w sposób godzący w integralność systemu informatycznego Operatora.
- w celu świadomego przekazywania jakichkolwiek danych, wysyłania lub wgrywania jakichkolwiek materiałów zawierających wirusy, oprogramowanie szpiegujące, oprogramowanie z reklamami lub inny szkodliwy problem lub zbliżone kody zaprogramowane w taki sposób, aby niekorzystnie wpływać lub zagrażać funkcjonalności jakiegokolwiek oprogramowania lub sprzętu komputerowego lub niekorzystnie wpływać lub zagrażać Użytkownikowi
- sprzeczny z przepisami prawa i z zasadami współżycia społecznego lub dobrymi obyczajami.
- W przypadku powzięcia informacji przez Operatora o niezgodnym z w/w zasadami korzystaniu z Aplikacji, Operator może samodzielnie zablokować dostęp do Aplikacji Użytkownikowi.
- REJESTRACJA KONTA W APLIKACJI
- W przypadku zainstalowania aplikacji i obserwacji aktualnych konsultacji, budżetu obywatelskiego, ogłoszeń, korzystania z wyszukiwarki frakcji odpadów, przeglądania punktów PSZOK, weryfikacji obiektów użyteczności publicznej pod kątem stopnia ich dostępności dla osób ze specjalnymi potrzebami i korzystania z przekierowań oraz korzystania z mTurysty nie jest wymagana rejestracja.
- W zależności od decyzji właściwej JST może ona poprosić o założenie konta. W tym celu niezbędne jest posiadanie adresu e-mail, a w niektórych przypadkach także podanie numeru telefonu, imienia, nazwiska, adresu zamieszkania, numeru PESEL, wieku, płci, NIP, KRS, REGON, statusu zawodowego, nazwy organizacji.
- Jeżeli Użytkownik podczas korzystania z aplikacji zainteresuje się przedstawioną ofertą i zechce wziąć udział w prowadzonych przez JST konsultacjach społecznych lub/i budżecie obywatelskim wówczas zostanie udostępniony mu stosowny formularz przygotowany przez właściwą JST i Użytkownik może zostać poproszony o przekazanie danych w zakresie: imienia, nazwiska, adresu zamieszkania, numeru PESEL, wieku, płci, adresu e-mail, numeru telefonu, NIP, KRS, REGON, statusu zawodowego, nazwy organizacji. Dodatkowo w ramach modułu “Budżetu Obywatelskiego” i “Konsultacje Społeczne” zostanie automatycznie zapisany adres IP użytkownika. O zakresie danych decyduje właściwa JST.
- Konto użytkownika korzystającego z modułu „Zgłoszenia” nie jest tożsame z kontem zakładanym w ramach konsultacjejst.pl.
- Użytkownik ma również możliwość zalogowania się do modułu „Zgłoszenia” z wykorzystaniem konta należącego do Użytkownika w ramach innych systemów teleinformatycznych (np. Facebook, Google). W takim przypadku, w celu uzyskania dostępu do Aplikacji w pełnym zakresie, Użytkownik powinien zalogować się na swoje konto oraz wyrazić zezwolenia dotyczące uzyskania dostępu z użyciem zewnętrznego konta.
- W przypadku chęci wyszukania harmonogramu wywozu odpadów i otrzymywania powiadomień o wywozach Użytkownik powinien dodać dane adresowe w Aplikacji.
- W przypadku chęci sprawdzenia lub opłacenia podatków lub/i opłat na indywidualnym koncie, Użytkownik będzie musiał zalogować się przy pomocy Krajowego Węzła Tożsamości i może to spowodować przekierowanie go do innych portali internetowych, w celu dokonania identyfikacji.
- Jeżeli Użytkownik podczas korzystania z aplikacji zainteresuje się mKartą zostanie udostępniony mu stosowny formularz przygotowany przez właściwą JST, która korzysta z tego modułu. Użytkownik może zostać poproszony o przekazanie danych w zakresie: imienia, nazwiska, adresu zamieszkania, numeru PESEL, wieku (data urodzenia), adresu e-mail, numeru telefonu, NIP, KRS, REGON, nazwy firmy. O zakresie danych decyduje właściwa JST.
- Użytkownik ma również możliwość zalogowania się do modułu „mOświata” z wykorzystaniem konta należącego do Użytkownika w ramach innych systemów teleinformatycznych (np. Google, Apple). W takim przypadku, w celu uzyskania dostępu do Aplikacji w pełnym zakresie, Użytkownik powinien zalogować się na swoje konto oraz wyrazić zezwolenia dotyczące uzyskania dostępu z użyciem zewnętrznego konta.
- Aplikacja jest przeznaczona wyłącznie dla osób pełnoletnich, co oznacza, że zabronione jest zakładanie konta Użytkownika przez osobę mającą poniżej 18 lat. W przypadku założenia konta Użytkownika przez osobę mającą mniej niż 18 lat za wszystkie szkody związane z korzystaniem z Aplikacji przez takiego Użytkownika odpowiadają rodzice, opiekunowie prawni lub inni przedstawiciele ustawowi.
- Operatorowi w każdej chwili przysługuje prawo weryfikacji, czy Użytkownik jest osobą pełnoletnią. W tym celu Użytkownik jest zobowiązany przedstawić Operatorowi, na wyraźne żądanie Operatora, dowód ukończenia 18 lat.
- Po utworzeniu konta Użytkownika, Użytkownik otrzymuje dostęp do dodatkowych funkcjonalności.
- BLOKADA KONTA UŻYTKOWNIKA LUB USUNIĘCIA KONTA UŻYTKOWNIKA
- W przypadku powzięcia wiadomości przez Operator o tym, że Użytkownik korzysta z Aplikacji w sposób niezgodny z Regulaminem, Operator jest uprawniony według własnego wyboru i w zależności od stwierdzonego naruszenia:
- zablokować konto Użytkownika na określony czas;
- usunąć konto Użytkownika.
- Blokada konta Użytkownika lub jego usunięcie może nastąpić w sytuacji, gdy:
- odnosi się do innych Użytkowników w sposób obraźliwy, wulgarny lub w inny sposób niezgodny z dobrymi obyczajami;
- korzysta z funkcjonalności Aplikacji niezgodnie z Regulaminem;
- podszywa się pod jakąkolwiek osobę trzecią.
- Zastosowanie blokady konta Użytkownika lub trwałe usunięcie konta Użytkownika z powodu naruszeń Regulaminu jest możliwe po umożliwieniu Użytkownikowi złożenia wyjaśnień dotyczących zarzucanego naruszenia — z zastrzeżeniem ust. 4.
- Operator nie jest zobowiązany umożliwić Użytkownikowi złożenie wyjaśnień w sytuacji, gdy Operator otrzyma urzędowe zawiadomienie lub uzyska wiarygodną wiadomość o bezprawnym charakterze danych lub działalności Użytkownika, a także w przypadku, gdy wstrzymanie blokady lub usunięcia konta Użytkownika może grozić Operatorowi lub osobie trzeciej szkodą albo innymi poważnymi skutkami
- Cofnięcie blokady konta Użytkownika po jej zastosowaniu przez Operatora jest możliwe wyłącznie wówczas, gdy Użytkownik złoży wyczerpujące i prawdziwe wyjaśnienia, jak również zaprzestanie naruszeń Regulaminu, które były przyczyną wprowadzenia blokady konta Użytkownika. W przypadku, gdy wystąpiły jakiekolwiek skutki naruszeń dokonywanych przez Użytkownika, dodatkowym warunkiem cofnięcia blokady konta Użytkownika jest skuteczne usunięcie przez Użytkownika skutków tych naruszeń.
- W przypadku, gdy Operator otrzyma urzędowe zawiadomienie lub uzyska wiarygodną wiadomość o bezprawnym charakterze danych lub działalności, którą wykonuje Użytkownik, Operator jest uprawniony do natychmiastowego zablokowania lub usunięcia bezprawnych danych na koncie Użytkownika, jak również uniemożliwienia dalszego prowadzenia działalności bezprawnej, w szczególności poprzez blokadę konta Użytkownika oraz usunięcie treści zamieszczonych przez Użytkownika.
- W przypadku powzięcia wiadomości przez Operator o tym, że Użytkownik korzysta z Aplikacji w sposób niezgodny z Regulaminem, Operator jest uprawniony według własnego wyboru i w zależności od stwierdzonego naruszenia:
- WŁASNOŚĆ INTELEKTUALNA
- Aplikacja oraz wszelkie materiały w niej dostępne, w tym kod źródłowy, layout, logo etc., mogą stanowić utwory w rozumieniu przepisu art. 1 ust. 1 ustawy o prawie autorskim i prawach pokrewnych oraz art. 74 ust. 1 pr. aut., a także przedmioty własności przemysłowej w rozumieniu właściwych przepisów ustawy prawo własności przemysłowej i podlegać ochronie. Użytkownik zobowiązuje się do poszanowania praw własności intelektualnej przysługujących właściwemu Operatorowi przez cały okres trwania umowy oraz po jej zakończeniu – pod rygorem odpowiedzialności odszkodowawczej przewidzianej w odpowiednich przepisach prawa.
- Na podstawie Regulaminu właściwy Operator udziela Użytkownikowi licencji niewyłącznej na korzystanie z Dóbr Niematerialnych w zakresie koniecznym do korzystania z Usług Elektronicznych.
- Licencja, o której mowa w ust. 3, jest udzielana na czas świadczenia Usług Elektronicznych, na terytorium, gdzie Użytkownik ma siedzibę lub miejsce zamieszkania.
- Użytkownik nie może udzielać dalszych licencji (sublicencji) na rzecz osób trzecich.
- Z uwzględnieniem przepisów o dozwolonym użytku oraz zakresu udzielonej licencji bezwzględnie zabrania się Użytkownikom bez zgody Operatora:
- trwałego lub czasowego zwielokrotniania (reprodukcji) dóbr niematerialnych, o których mowa w ust. 1, w całości lub w części jakimikolwiek środkami i w jakiejkolwiek formie — w zakresie przekraczającym udzieloną licencję;
- stosowania dóbr niematerialnych, o których mowa w ust. 1, i ich części, fragmentów lub wersji w innym oprogramowaniu;
- odtwarzania, dekompilowania, dezasemblowania i wszelkich innych czynności, które będą prowadzić do pozyskania kodu źródłowego z naruszeniem obowiązujących przepisów prawa;
- odsprzedawania, rozpowszechniania, użyczania, dzierżawienia, najmowania, oddawania płatnie i nieodpłatnie osobom trzecim dóbr niematerialnych, o których mowa w ust. 1, ich kopii, wszelkich modyfikacji oraz dokumentacji;
- dokonywania jakichkolwiek czynności rozporządzających prawami do dóbr niematerialnych o których mowa w ust. 1, na rzecz osób trzecich.
- Udzielenie licencji nastąpi w momencie uzyskania przez Użytkowników dostępu do Usług Elektronicznych i akceptacji Regulaminu. Licencja wygasa wraz z zakończeniem Umowy i świadczenia Usług Elektronicznych, niezależnie od trybu, w jakim to nastąpi.
- W przypadku jakichkolwiek wątpliwości związanych z prawami własności intelektualnej oraz zakresem udzielonej licencji Użytkownik powinien niezwłocznie skontaktować się z Operatorem.
- OGRANICZENIE ODPOWIEDZIALNOŚCI
- Operator nie ponosi odpowiedzialności za czasową niemożność korzystania przez Użytkowników z Aplikacji wywołaną Przerwą Techniczną, jak również za jakiekolwiek szkody wynikłe z zarządzania Przerwy Technicznej.
- Operator nie ponosi odpowiedzialności za skutki ujawnienia hasła do Konta Użytkownika, bądź udostępniania Konta w ramach Aplikacji przez Użytkownika osobom trzecim.
- Operator nie ponosi odpowiedzialności za niewykonanie lub nienależyte wykonanie usług przez operatorów telekomunikacyjnych, z którymi Użytkownik ma zawarte umowy, w szczególności w zakresie połączenia do sieci Internet, jak również za wysokość opłat za te usługi.
- Użytkownik korzysta z aplikacji na własne ryzyko i przyjmuje na siebie pełną odpowiedzialność za szkody związane z jej wykorzystania, zarówno bezpośrednie jak i pośrednie, uboczne, następcze lub inne szkody z tytułu odpowiedzialności umownej, deliktowej.
- Operator nie ponosi odpowiedzialność za linki zamieszczone w aplikacji, szczególnie jest prowadzą do witryn, zasobów lub narzędzi utrzymywanych przez podmioty trzecie.
- Operator nie ponosi odpowiedzialności także za utratę danych zapisanych w systemach teleinformatycznych Operatora z przyczyn leżących po stronie Użytkownika lub osoby trzeciej a niezależnej od Operatora, nieprawidłowe wykonanie Umowy z przyczyn leżących po stronie Użytkownika lub osoby trzeciej w szczególności zewnętrznych dostawców, czy będących skutkami siły wyższej.
- Wszystkie wskazane powyżej wyłączenia i ograniczenia odpowiedzialności obowiązują w najszerszym dopuszczalnym prawnym zakresie obejmując każdy typ istniejącej odpowiedzialności.
- OCHRONA DANYCH
- Administratorem Danych Osobowych przetwarzanych w Aplikacji bez rejestracji konta jest Operator tj. Rekord Mobile sp. z o.o. z siedzibą w Poznaniu, ul. Garbary 100/11, wpisaną do Krajowego Rejestru Sądowego przez Sąd Rejonowy Poznań – Nowe Miasto i Wilda w Poznaniu, VIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS 0000768425, posiadającą NIP: 7831796471, REGON: 382404187, kapitał zakładowy 200 000,00 zł.
- Administrator Danych Osobowych powołał IOD z którym kontakt możliwy jest pod adresem e-mail: alicja.sytek@cpit.org.pl
- Administrator oświadcza, że przetwarzanie danych osobowych odbywa się zgodnie z RODO oraz że w celu zachowania bezpieczeństwa stosuje odpowiednie środki techniczne i organizacyjne.
- Pani/Pana dane będą przetwarzane w celu udostępnienia możliwości korzystania z aplikacji oraz odpowiedzi na zadawane pytania i zgłoszenia. Podstawą prawną przetwarzania danych osobowych w zakresie udostępnienia aplikacji jest art. 6 ust. 1 lit b tj. zawarcie umowy, w zakresie lokalizacji użytkownika jest zgoda użytkownika art 6 ust. 1 lit. a RODO oraz prawnie uzasadniony interes Administratora art. 6 ust. 1 lit. f. Prawnie uzasadnionym interesem Administratora jest odpowiadanie na zadawane pytania oraz dochodzenie lub obrona przed roszczeniami.
- Podanie danych w wyżej wymienionych przypadkach danych jest dobrowolne, jednak ich niepodanie może uniemożliwić rozpatrzenie Pani/Pana zgłoszenia, odpowiedzi na zadane pytanie lub brak możliwości wskazania JST w najbliższej lokalizacji.
- Odbiorcami Pani/Pana danych mogą być firmy świadczące usługi obsługi IT dla Administratora.
- Pani/Pana dane będą przetwarzane przez okres niezbędny do realizacji celu, w którym zostały zebrane lub do czasu ustalenia, dochodzenia, obrony ewentualnych roszczeń.
- Posiada Pan/Pani prawo dostępu do treści swoich danych oraz z zastrzeżeniem przepisów prawo do ich stosowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania oraz prawo do wniesienia sprzeciwu.
- Jeżeli uważacie Państwo, że przetwarzania Państwa danych odbywa się z naruszeniem przepisów prawa macie Państwo prawo do wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych.
- Pani/Pana dane nie będą przedmiotem zautomatyzowanego podejmowania decyzji i nie będą poddawane profilowaniu.
- POLUBOWNE ROZPATRYWANIE SPORÓW
- Operator informuje, że Użytkownikowi będącemu Konsumentem lub PNPK przysługuje prawo do pozasądowego rozpatrywania reklamacji, jak również dochodzenia roszczeń.
- Skorzystanie z pozasądowego rozpatrywania reklamacji, jak również dochodzenia roszczeń przez Użytkownika będącego Konsumentem lub PNPK jest możliwe w szczególności:
- przed stałymi polubownymi sądami konsumenckimi działającymi przy Wojewódzkich Inspektoratach Inspekcji Handlowej. Szczegółowe informacje o sposobach dostępu do tego trybu oraz stosowanych procedurach znajdują się na stronie Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów pod adresem: https://polubowne.uokik.gov.pl/.
- przez mediację prowadzoną przez wojewódzkie inspektoraty Inspekcji Handlowej oraz ich zamiejscowe oddziały. Rolę mediatora w sporze pełni wówczas pracownik inspektoratu, przy zachowaniu zasad bezstronności i rzetelności. Szczegółowe informacje o sposobie dostępu do tego trybu i stosowanych procedur są dostępne w siedzibach oraz na stronach internetowych poszczególnych Wojewódzkich Inspektoratów Inspekcji Handlowej.
- Konsument lub PNPK może również skorzystać z pomocy powiatowego rzecznika konsumentów. Powiatowi rzecznicy konsumentów są dostępni przy starostwach powiatowych lub urzędach miasta (w miastach na prawach powiatu). Szczegółowe informacje w rym zakresie są dostępne pod adresem: https://uokik.gov.pl/rzecznicy.php
- Konsumentowi przysługuje prawo do złożenia skargi za pośrednictwem unijnej platformy ODR (Online Dispute Resolution) dostępnej pod adresem: https://ec.europa.eu/consumers/odr/main/index.cfm?event=main.home2.show&lng=EN
- ZGŁOSZENIA DOTYCZĄCE APLIKACJI
- W przypadku stwierdzenia, że Umowa nie jest wykonywana zgodnie z postanowieniami niniejszego Regulaminu, Użytkownik może złożyć reklamację.
- Reklamację można złożyć:
- poprzez wysłanie reklamacji na adres elektroniczny: bok@rekordmobile.com.pl, odnośnie modułu „Podatki i opłaty” na adres elektroniczny bok@rekordmobile.com.pl oraz modułu „mOświata” na adres elektroniczny: pomoc@eplacowka.pl.
- poprzez wysłanie reklamacji na piśmie, listem poleconym — na adres właściwego Operatora.
- Reklamacja powinna zawierać:
- imię i nazwisko (ewentualnie firmę) Użytkownika;
- dane kontaktowe;
- szczegółowy opis, na czym polegała niezgodność świadczenia Usług Elektronicznych z Regulaminem.
- Po otrzymaniu reklamacji właściwy Operator niezwłocznie potwierdza jej otrzymanie — drogą elektroniczną, na podany adres elektroniczny.
- Reklamacje są rozpatrywane w terminie 14 (słownie: czternastu) dni od dnia złożenia reklamacji.
- ZMIANA REGULAMINU
- Operator jest uprawniony do zmiany Regulaminu z ważnych przyczyn w szczególności z powodu:
- konieczności dostosowania Regulaminu do zmiany przepisów prawa, zaleceń, interpretacji lub wytycznych właściwych sądów lub organów;
- wydania orzeczenia przez właściwy sąd powszechny lub wydania decyzji przez właściwy organ mogących mieć wpływ na prawa lub obowiązki Operatora lub Użytkownika.
- Zmiany Regulaminu są publikowane w Aplikacji, a ponadto Użytkownicy zostaną powiadomieni o planowanej zmianie treści Regulaminu drogą elektroniczną, poprzez wiadomość e-mail (o ile Operator posiada adres e-mail Użytkownika).
- Zmieniony Regulamin zacznie obowiązywać w terminie 14 (słownie: czternastu) dni kalendarzowych od daty powiadomienia Użytkownika zgodnie z ust. 2, chyba że skrócenie terminu będzie konieczne z uwagi na bezwzględnie obowiązujące przepisy lub obowiązki obciążające Operatora ..na podstawie orzeczenia sądu powszechnego lub decyzji organu.
- Użytkownik będący Konsumentem lub PNPK może wyrazić zgodę na zmianę Regulaminu lub odmówić udzielenia zgody i zrezygnować z korzystania z Aplikacji. W przypadku braku akceptacji zmiany Regulaminu Użytkownik będący Konsumentem lub PNPK poinformuje o swojej decyzji Operatora w sposób przez siebie wybrany.
- Operator jest uprawniony do zmiany Regulaminu z ważnych przyczyn w szczególności z powodu:
- POSTANOWIENIA KOŃCOWE
- Regulamin podlega prawu polskiemu i został sporządzony zgodnie z prawem polskim.
- W sprawach nieuregulowanych w Regulaminie będą miały zastosowanie właściwe przepisy prawa polskiego.
- Spory między właściwym Operatorem, a Użytkownikiem niebędącym Konsumentem lub PNPK będą rozpatrywane przez sąd powszechny miejscowo właściwy dla siedziby właściwego Operatora.
- Regulamin obowiązuje od dnia 12.08.2024 roku.