1. POSTANOWIENIA WSTĘPNE
    1. Regulamin określa zasady świadczenia Usług Elektronicznych przez Operatora, w tym prawa i obowiązki Stron, zakres odpowiedzialności Stron i inne warunki umowy, której przedmiot będzie obejmował świadczenie Usług Elektronicznych w ramach Aplikacji.
    2. Użyte w niniejszym Regulaminie określenia zapisane wielką literą, niezależnie od liczby mają następujące definicje:
      1. Aplikacja – system teleinformatyczny pod nazwą mMieszkaniec należący do Operatora, który można pobrać ze sklepów Google Play, App Store, w ramach którego Operator udostępnia zasoby teleinformatyczne Użytkowników;
      2. Dane Osobowe – wprowadzone przez Użytkownika dane, zgromadzone przez Właściciela lub podmioty posiadające licencję na systemy konsutlacjejst.pl, wkontakciejst.pl lub kiedyodpady.pl oraz w toku jej użytkowania, stanowiące dane osobowe, w rozumieniu rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r., w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych);
      3. Funkcjonalność – pojedyncze zadanie możliwe do wykonania w ramach Aplikacji;
      4. Operator – podmiot udostępniający niniejszą aplikację www, którym jest Rekord Mobile sp. z o.o. z siedzibą w Poznaniu, ul. Garbary 100/11, wpisaną do Krajowego Rejestru Sądowego przez Sąd Rejonowy Poznań – Nowe Miasto i Wilda w Poznaniu, VIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS 0000768425, posiadającą NIP: 7831796471, REGON: 382404187, kapitał zakładowy 200 000,00 zł. Operatorem dla modułu „Podatki i opłaty”, w rozumieniu niniejszego Regulaminu, jest Rekord SI sp. z o.o. z siedzibą w Bielsku-Białej, ul. Kasprowicza 5, 43-300 Bielsko- Biała, wpisana do Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Bielsku-Białej, VIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS 0000117960, posiadająca NIP: 5470171440, REGON: 07077322000000, kapitał zakładowy 500 000,00 zł. Operatorem dla modułu „mOświata”, w rozumieniu niniejszego Regulaminu, jest Rekord Oświata sp. z o.o. z siedzibą w Żorach, ul. Rozwojowa 2, 44-240 Żory, wpisana do Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Gliwicach, X Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS 0000858991, posiadająca NIP: 6511737259, REGON: 38698733000000, kapitał zakładowy 170 600,00 zł.
      5. Prawa własności intelektualnej – przez „prawa własności intelektualnej” należy rozumieć prawa własności intelektualnej (prawa autorskie, prawa własności przemysłowej, prawa do baz danych) przysługujące właściwemu Operatorowi w ramach Aplikacji;
      6. Przedsiębiorca na prawach konsumenta (PNPK) – przez „Przedsiębiorcę na prawach konsumenta (PNPK)” należy rozumieć przedsiębiorcę, który prowadzi działalność gospodarczą na podstawie wpisu do Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej, chce zawrzeć Umowę z Operatorem bezpośrednio związaną z jego działalnością gospodarczą, a jednocześnie Umowa nie ma dla niego charakteru zawodowego;
      7. Przerwa techniczna – czasowe wyłączenie funkcjonalności Aplikacji w całości lub w części związane z awarią lub z koniecznością konserwacji lub przebudową Aplikacji, w czasie którego nie jest możliwe korzystanie ze wszystkich lub wybranych Usług;
      8. Regulamin – zbiór wszystkich postanowień dostępny w Aplikacji mMieszkaniec, które dotyczą określonych funkcji jak i zasad korzystania z usług;
      9. Siła Wyższa – zdarzenie zewnętrzne, którego Użytkownik oraz Właściciel nie mogli przewidzieć i którego zapobieżenie nie było możliwe skutkujące niemożliwością korzystania z Aplikacji w całości lub części, na stałe lub na pewien czas;
      10. Strony – Operator lub Użytkownik;
      11. Urządzenie – mobilne urządzenie elektroniczne (typu smartfon) działające w oparciu system operacyjny Android w wersji nie niższej niż 5.0. oraz iOS w wersji nie niższej niż 11.0;
      12. Usługi Elektroniczne – wszelkie udostępnione Użytkownikowi przez Operatora lub przez podmioty posiadające licencję na system konsultacjejst.pl, wkontakciejst.pl lub kiedyodpady.pl lub mkarta.org funkcjonalności Aplikacji, w szczególności usługi opisane w rozdziale III Regulaminu, stanowiące usługi świadczone drogą elektroniczną w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 18 lipca 2002 r., o świadczeniu usług drogą elektroniczną;
      13. Użytkownik – osoba posiadającą pełną zdolność do czynności prawnych, która korzysta z Aplikacji lub utworzyła Konto poprzez rejestrację w celu skorzystania z Usługi;
      14. Użytkownik bez konta – osoba która korzysta z Aplikacji i nie utworzyła konta;
      15. Użytkownik z kontem – osoba która korzysta z Aplikacji i utworzyła konto w celu skorzystania z Usługi;
      16. Właściwa JST – Gmina, Miasto, Powiat lub właściwa jednostka oświatowa, która zawarła z właściwym Operatorem odrębną umowę na zakup licencji niewyłącznego dodatkowego oprogramowania: konsutlacjejst.pl, wkontakciejst.pl, kiedyodpady.pl, dostępny samorząd.pl, Podatki i Opłaty, mTurysta, mKarta, mOświata dzięki którym Gmina, Miasto lub Powiat mogą dla swoich mieszkańców rozszerzać ofertę dostępną w Aplikacji.
  2. PRZEDMIOT I ZAWARCIE UMOWY
    1. W ramach Umowy Operator zobowiązuje się do świadczenia ustalonych Usług Elektronicznych na rzecz Użytkownika a Użytkownik zobowiązuje się korzystania z Usług Elektronicznych zgodnie z przeznaczeniem, na zasadach przewidzianych w Regulaminie – nieodpłatnie.
    2. Przed zawarciem umowy Użytkownik jest zobowiązany zapoznać się z informacjami Operatora na temat zasad świadczenia Usług Elektronicznych, postanowieniami Regulaminu i innymi warunkami.
    3. Każdy Użytkownik przed zawarciem Umowy ma zapewnioną nieodpłatną możliwość zapoznania się z treścią niniejszego Regulaminu w sposób, który umożliwia pozyskanie, odtwarzanie i utrwalanie jego treści za pomocą systemu teleinformatycznego, którym posługuje się Użytkownik, lub przy użyciu innych środków.
    4. Użytkownik jest związany postanowieniami Regulaminu, jeżeli został mu udostępniony w sposób opisany w ust. 3.
    5. Na potrzeby zawarcia Umowy za pośrednictwem Aplikacji konieczne jest zaakceptowanie Regulaminu przez Użytkownika — poprzez odpowiednie oświadczenie składane np. za pomocą check-boxa lub w sposób dorozumiany, poprzez rozpoczęcie korzystania z Usług Elektronicznych (nieodpłatnych) w ramach Aplikacji.
    6. Umowa zostaje zawarta z chwilą dokonania czynności wymienionych w ust. 5.
    7. Operator jest zobowiązany świadczyć Usługi Elektroniczne z zachowaniem należytej staranności, przewidzianej dla działalności profesjonalnej tego rodzaju.
  3. PRZEDMIOT I ZAKRES USŁUG
    1. Korzystanie z Aplikacji umożliwia Użytkownikom między innymi:
      1. zapoznanie się z Usługami Elektronicznymi, które świadczy Operator;
      2. założenia konta Użytkownika w celu korzystania z określonych funkcjonalności Aplikacji;
      3. zapoznawanie się ofertą w zakresie konsultacji społecznych właściwej JST które korzystają z licencji na oprogramowanie wspierające wymienione zadania w ramach modułu „Konsultacje;
      4. zapoznanie się z bieżącym przebiegiem budżetu obywatelskiego właściwej JST, dostęp do ofert w zakresie budżetu obywatelskiego właściwego JST, które korzystają z licencji na oprogramowanie wspierające wymienione zadania w ramach modułu „Budżet Obywatelski;
      5. dostęp do aktualnych ogłoszeń i alertów (w tym RSO) opublikowanych przez właściwą JST, które korzystają z licencji na oprogramowanie wspierające wymienione zadania w ramach modułu „Ogłoszenia;
      6. dostęp do zgłoszonych awarii, usterek i barier architektonicznych dla osób z niepełnosprawnościami na terenie właściwej JST które korzystają z licencji na oprogramowanie wspierające wymienione zadania w ramach modułu „Zgłoszenia;
      7. dostęp do harmonogramu odbioru odpadów dla wybranych lokalizacji na terenie właściwej JST, sekcją informacyjno-edukacyjną, punktami PSZOK oraz zgłaszania problemów związanych z odbiorem odpadów na terenie właściwej JST która korzysta z licencji na oprogramowanie wspierające wymienione zadania w ramach modułu „Kiedy Odpady;
      8. dostęp do przekierować zawierających linki do aplikacji i stron zewnętrznych dostawców które dodają właściwe JST które korzystają z licencji na oprogramowanie wspierające wymienione zadania w ramach modułu „Więcej;
      9. dostęp do informacji o dostępności miejsc publicznych wraz z poziomem dostępności i wskazaniem na udogodnienia dla osób ze szczególnymi potrzebami na terenie właściwej JST które korzystają z licencji na oprogramowanie wspierające wymienione zadania w ramach modułu „Dostępny Samorząd;
      10. dostęp do aktualnej listy podatków i opłat naliczonych przez właściwą JST oraz ich zapłatę, dotyczy zarówno osób fizycznych jak i prawnych na terenie właściwej JST które korzystają z licencji na oprogramowanie wspierające wymienione zadania w ramach modułu „Podatki i opłaty;
      11. dostęp do informacji o atrakcjach turystycznych m.in. o obiektach, trasach turystycznych, dostępnych w ramach kategorii, na obszarze JST. Moduł umożliwia promowanie regionu JST wraz z prezentowaniem informacji o poszczególnych atrakcjach. Zawiera najważniejsze informacje turystyczne w tym m. in. opis, kontakt do obiektu oraz informacje o dostępnością dla osób ze szczególnymi potrzebami, na terenie właściwej JST które korzystają z licencji na oprogramowanie wspierające wymienione zadania w ramach modułu „mTurysta;
      12. dostęp do korzystania przez mieszkańców, na podstawie wydanej przez JST wirtualnej karty mieszkańca, z benefitów. Podmiotom zewnętrznym umożliwia zgłoszenie się do programu mKarty i oferowanie benefitów. Użytkownik po założeniu konta, może złożyć wniosek i otrzymać dostęp do danych i listy dostępnych promocji w ramach modułu ,,mKarta”.
      13. dostęp do informacji na temat dzieci pozostających w określonych jednostkach oświatowych (jednostkach oświatowych korzystających z systemu e-Placówka) w zakresie prezentacji danych dzieci, prezentacji naliczonych opłat dla dziecka, przekazywania ogłoszeń z jednostek oświatowych do rodziców oraz zgłaszania nieobecności dziecka w jednostce oświatowej, w ramach modułu „mOświata”.
    2. Dostęp do niektórych z w/w Usług jest możliwy tylko dla Użytkowników posiadających konto.
    3. Zasady korzystania z usług udostępnianych przez właściwą JST w związku z którymi Operator świadczy usługi w Aplikacją są określone w stosownych dokumentach właściwego JST.
    4. Operator dostarcza Aplikację w modelu „as is”, co Użytkownik akceptuje. Operator nie daje gwarancji, że Aplikacja będzie w pełni odpowiadała wszystkim potrzebom Użytkowników, jak również nie zapewnia, że za pomocą Aplikacji będzie możliwe zrealizowane wszystkich celów, o których mowa w ust. 1, oczekiwanych przez Użytkowników. Operator jest zobowiązany wyłącznie dostarczyć Aplikację i świadczyć Usługi Elektroniczne zgodne z Regulaminem.
    5. Z uwagi na to, że Aplikacja stanowi system teleinformatyczny Operatora, Operator może prowadzić prace techniczne i informatyczne, które będą miały na celu rozwój Aplikacji oraz zapewnienie świadczenia Usług Elektronicznych na jak najwyższym poziomie.
  4. WYMAGANIA TECHNICZNE DO KORZYSTANIA Z APLIKACJI
    1. Przed zawarciem Umowy Użytkownik jest zobowiązany sprawdzić, czy spełnia minimalne wymagania techniczne potrzebne do korzystania z Aplikacji, o których mowa w ust. 2.
    2. Do korzystania z Aplikacji wymagane jest:
      1. posiadanie urządzenia mobilne (typu smartfon) działającego w oparciu o następujące systemy operacyjne i ich wersje: Android w wersji 5.0. i wyższej, iOS w wersji 11.0 i wyższej;
      2. posiadanie przeglądarki internetowej: Google Chrome, Safari, Opera oraz Microsoft Edge; posiadanie stałego dostępu do Internetu;
      3. w przypadku chęci założenia konta także aktywny adres e-mail.
    3. Za wszelkie problemy wynikające ze stosowania urządzeń lub systemów operacyjnych nie spełniających wymów opisanych w rozdziale, w szczególności za spowodowane tym nieprawidłowe funkcjonowanie Aplikacji, Operator nie ponosi odpowiedzialności względem Użytkownika.
    4. Operator dołoży wszelkich starań, aby dostęp do Usług za pośrednictwem był możliwy przez 24 godziny na dobę i przez 7 dni w tygodniu, nie wyłącza to jednak uprawnienia Operatora do zarządzenia Przerwy Technicznej i czasowego ograniczenia bądź wyłączenia w całości lub w części powyższego dostępu.
    5. W przypadku potrzeby zarządzenia Przerwy Technicznej Operator poinformuje o przewidywanym terminie wystąpienia i trwania Przerwy Technicznej w komunikacie wyświetlonym bezpośrednio na dedykowanej stronie internetowej.
  5. ZASADY KORZYSTANIA Z APLIKACJI
    1. Użytkownik jest zobowiązany do korzystania z Aplikacji w sposób zgodny z obowiązującym prawem, normami społecznymi i obyczajowymi, ogólnymi zasadami korzystania z sieci Internet, postanowieniami niniejszego Regulaminu oraz celami utworzenia Aplikacji.
    2. Każdy Użytkownik jest odpowiedzialny za zabezpieczenie danych do logowania, w tym loginu i hasła, przed udostępnieniem ich osobom nieuprawnionym (dotyczy użytkowników z kontem).
    3. Użytkownik, pod rygorem natychmiastowego rozwiązania Umowy z winy Użytkownika, nie może korzystać z Aplikacji, a także Usług Elektronicznych:
      1. w sposób niezgodny z ich charakterem i przeznaczeniem, w szczególności w sposób uniemożliwiający lub zakłócający korzystanie z zasobów systemowych lub sprzętowych Operatora przez innych Użytkowników;
      2. w sposób prowadzący do popełnienia czynu zabronionego lub czynu niedozwolonego w rozumieniu obowiązujących przepisów prawa, w szczególności poprzez popełnienie przestępstwa;
      3. w jakikolwiek sposób niezgodny z prawem lub nieuczciwy, albo w sposób zmierzający do osiągnięcia niezgodnego z prawem lub nieuczciwego celu;
      4. w celu przesyłania niezamówionych informacji handlowych, pozostałego spamu lub dostarczania treści o charakterze bezprawnym;
      5. w sposób godzący w integralność systemu informatycznego Operatora.
      6. w celu świadomego przekazywania jakichkolwiek danych, wysyłania lub wgrywania jakichkolwiek materiałów zawierających wirusy, oprogramowanie szpiegujące, oprogramowanie z reklamami lub inny szkodliwy problem lub zbliżone kody zaprogramowane w taki sposób, aby niekorzystnie wpływać lub zagrażać funkcjonalności jakiegokolwiek oprogramowania lub sprzętu komputerowego lub niekorzystnie wpływać lub zagrażać Użytkownikowi
      7. sprzeczny z przepisami prawa i z zasadami współżycia społecznego lub dobrymi obyczajami.
    4. W przypadku powzięcia informacji przez Operatora o niezgodnym z w/w zasadami korzystaniu z Aplikacji, Operator może samodzielnie zablokować dostęp do Aplikacji Użytkownikowi.
  6. REJESTRACJA KONTA W APLIKACJI
    1. W przypadku zainstalowania aplikacji i obserwacji aktualnych konsultacji, budżetu obywatelskiego, ogłoszeń, korzystania z wyszukiwarki frakcji odpadów, przeglądania punktów PSZOK, weryfikacji obiektów użyteczności publicznej pod kątem stopnia ich dostępności dla osób ze specjalnymi potrzebami i korzystania z przekierowań oraz korzystania z mTurysty nie jest wymagana rejestracja.
    2. W zależności od decyzji właściwej JST może ona poprosić o założenie konta. W tym celu niezbędne jest posiadanie adresu e-mail, a w niektórych przypadkach także podanie numeru telefonu, imienia, nazwiska, adresu zamieszkania, numeru PESEL, wieku, płci, NIP, KRS, REGON, statusu zawodowego, nazwy organizacji.
    3. Jeżeli Użytkownik podczas korzystania z aplikacji zainteresuje się przedstawioną ofertą i zechce wziąć udział w prowadzonych przez JST konsultacjach społecznych lub/i budżecie obywatelskim wówczas zostanie udostępniony mu stosowny formularz przygotowany przez właściwą JST i Użytkownik może zostać poproszony o przekazanie danych w zakresie: imienia, nazwiska, adresu zamieszkania, numeru PESEL, wieku, płci, adresu e-mail, numeru telefonu, NIP, KRS, REGON, statusu zawodowego, nazwy organizacji. Dodatkowo w ramach modułu “Budżetu Obywatelskiego” i “Konsultacje Społeczne” zostanie automatycznie zapisany adres IP użytkownika. O zakresie danych decyduje właściwa JST.
    4. Konto użytkownika korzystającego z modułu „Zgłoszenia” nie jest tożsame z kontem zakładanym w ramach konsultacjejst.pl.
    5. Użytkownik ma również możliwość zalogowania się do modułu „Zgłoszenia” z wykorzystaniem konta należącego do Użytkownika w ramach innych systemów teleinformatycznych (np. Facebook, Google). W takim przypadku, w celu uzyskania dostępu do Aplikacji w pełnym zakresie, Użytkownik powinien zalogować się na swoje konto oraz wyrazić zezwolenia dotyczące uzyskania dostępu z użyciem zewnętrznego konta.
    6. W przypadku chęci wyszukania harmonogramu wywozu odpadów i otrzymywania powiadomień o wywozach Użytkownik powinien dodać dane adresowe w Aplikacji.
    7. W przypadku chęci sprawdzenia lub opłacenia podatków lub/i opłat na indywidualnym koncie, Użytkownik będzie musiał zalogować się przy pomocy Krajowego Węzła Tożsamości i może to spowodować przekierowanie go do innych portali internetowych, w celu dokonania identyfikacji.
    8. Jeżeli Użytkownik podczas korzystania z aplikacji zainteresuje się mKartą zostanie udostępniony mu stosowny formularz przygotowany przez właściwą JST, która korzysta z tego modułu. Użytkownik może zostać poproszony o przekazanie danych w zakresie: imienia, nazwiska, adresu zamieszkania, numeru PESEL, wieku (data urodzenia), adresu e-mail, numeru telefonu, NIP, KRS, REGON, nazwy firmy. O zakresie danych decyduje właściwa JST.
    9. Użytkownik ma również możliwość zalogowania się do modułu „mOświata” z wykorzystaniem konta należącego do Użytkownika w ramach innych systemów teleinformatycznych (np. Google, Apple). W takim przypadku, w celu uzyskania dostępu do Aplikacji w pełnym zakresie, Użytkownik powinien zalogować się na swoje konto oraz wyrazić zezwolenia dotyczące uzyskania dostępu z użyciem zewnętrznego konta.
    10. Aplikacja jest przeznaczona wyłącznie dla osób pełnoletnich, co oznacza, że zabronione jest zakładanie konta Użytkownika przez osobę mającą poniżej 18 lat. W przypadku założenia konta Użytkownika przez osobę mającą mniej niż 18 lat za wszystkie szkody związane z korzystaniem z Aplikacji przez takiego Użytkownika odpowiadają rodzice, opiekunowie prawni lub inni przedstawiciele ustawowi.
    11. Operatorowi w każdej chwili przysługuje prawo weryfikacji, czy Użytkownik jest osobą pełnoletnią. W tym celu Użytkownik jest zobowiązany przedstawić Operatorowi, na wyraźne żądanie Operatora, dowód ukończenia 18 lat.
    12. Po utworzeniu konta Użytkownika, Użytkownik otrzymuje dostęp do dodatkowych funkcjonalności.
  7. BLOKADA KONTA UŻYTKOWNIKA LUB USUNIĘCIA KONTA UŻYTKOWNIKA
    1. W przypadku powzięcia wiadomości przez Operator o tym, że Użytkownik korzysta z Aplikacji w sposób niezgodny z Regulaminem, Operator jest uprawniony według własnego wyboru i w zależności od stwierdzonego naruszenia:
      1. zablokować konto Użytkownika na określony czas;
      2. usunąć konto Użytkownika.
    2. Blokada konta Użytkownika lub jego usunięcie może nastąpić w sytuacji, gdy:
      1. odnosi się do innych Użytkowników w sposób obraźliwy, wulgarny lub w inny sposób niezgodny z dobrymi obyczajami;
      2. korzysta z funkcjonalności Aplikacji niezgodnie z Regulaminem;
      3. podszywa się pod jakąkolwiek osobę trzecią.
    3. Zastosowanie blokady konta Użytkownika lub trwałe usunięcie konta Użytkownika z powodu naruszeń Regulaminu jest możliwe po umożliwieniu Użytkownikowi złożenia wyjaśnień dotyczących zarzucanego naruszenia — z zastrzeżeniem ust. 4.
    4. Operator nie jest zobowiązany umożliwić Użytkownikowi złożenie wyjaśnień w sytuacji, gdy Operator otrzyma urzędowe zawiadomienie lub uzyska wiarygodną wiadomość o bezprawnym charakterze danych lub działalności Użytkownika, a także w przypadku, gdy wstrzymanie blokady lub usunięcia konta Użytkownika może grozić Operatorowi lub osobie trzeciej szkodą albo innymi poważnymi skutkami
    5. Cofnięcie blokady konta Użytkownika po jej zastosowaniu przez Operatora jest możliwe wyłącznie wówczas, gdy Użytkownik złoży wyczerpujące i prawdziwe wyjaśnienia, jak również zaprzestanie naruszeń Regulaminu, które były przyczyną wprowadzenia blokady konta Użytkownika. W przypadku, gdy wystąpiły jakiekolwiek skutki naruszeń dokonywanych przez Użytkownika, dodatkowym warunkiem cofnięcia blokady konta Użytkownika jest skuteczne usunięcie przez Użytkownika skutków tych naruszeń.
    6. W przypadku, gdy Operator otrzyma urzędowe zawiadomienie lub uzyska wiarygodną wiadomość o bezprawnym charakterze danych lub działalności, którą wykonuje Użytkownik, Operator jest uprawniony do natychmiastowego zablokowania lub usunięcia bezprawnych danych na koncie Użytkownika, jak również uniemożliwienia dalszego prowadzenia działalności bezprawnej, w szczególności poprzez blokadę konta Użytkownika oraz usunięcie treści zamieszczonych przez Użytkownika.
  8. WŁASNOŚĆ INTELEKTUALNA
    1. Aplikacja oraz wszelkie materiały w niej dostępne, w tym kod źródłowy, layout, logo etc., mogą stanowić utwory w rozumieniu przepisu art. 1 ust. 1 ustawy o prawie autorskim i prawach pokrewnych oraz art. 74 ust. 1 pr. aut., a także przedmioty własności przemysłowej w rozumieniu właściwych przepisów ustawy prawo własności przemysłowej i podlegać ochronie. Użytkownik zobowiązuje się do poszanowania praw własności intelektualnej przysługujących właściwemu Operatorowi przez cały okres trwania umowy oraz po jej zakończeniu – pod rygorem odpowiedzialności odszkodowawczej przewidzianej w odpowiednich przepisach prawa.
    2. Na podstawie Regulaminu właściwy Operator udziela Użytkownikowi licencji niewyłącznej na korzystanie z Dóbr Niematerialnych w zakresie koniecznym do korzystania z Usług Elektronicznych.
    3. Licencja, o której mowa w ust. 3, jest udzielana na czas świadczenia Usług Elektronicznych, na terytorium, gdzie Użytkownik ma siedzibę lub miejsce zamieszkania.
    4. Użytkownik nie może udzielać dalszych licencji (sublicencji) na rzecz osób trzecich.
    5. Z uwzględnieniem przepisów o dozwolonym użytku oraz zakresu udzielonej licencji bezwzględnie zabrania się Użytkownikom bez zgody Operatora:
      1. trwałego lub czasowego zwielokrotniania (reprodukcji) dóbr niematerialnych, o których mowa w ust. 1, w całości lub w części jakimikolwiek środkami i w jakiejkolwiek formie — w zakresie przekraczającym udzieloną licencję;
      2. stosowania dóbr niematerialnych, o których mowa w ust. 1, i ich części, fragmentów lub wersji w innym oprogramowaniu;
      3. odtwarzania, dekompilowania, dezasemblowania i wszelkich innych czynności, które będą prowadzić do pozyskania kodu źródłowego z naruszeniem obowiązujących przepisów prawa;
      4. odsprzedawania, rozpowszechniania, użyczania, dzierżawienia, najmowania, oddawania płatnie i nieodpłatnie osobom trzecim dóbr niematerialnych, o których mowa w ust. 1, ich kopii, wszelkich modyfikacji oraz dokumentacji;
      5. dokonywania jakichkolwiek czynności rozporządzających prawami do dóbr niematerialnych o których mowa w ust. 1, na rzecz osób trzecich.
    6. Udzielenie licencji nastąpi w momencie uzyskania przez Użytkowników dostępu do Usług Elektronicznych i akceptacji Regulaminu. Licencja wygasa wraz z zakończeniem Umowy i świadczenia Usług Elektronicznych, niezależnie od trybu, w jakim to nastąpi.
    7. W przypadku jakichkolwiek wątpliwości związanych z prawami własności intelektualnej oraz zakresem udzielonej licencji Użytkownik powinien niezwłocznie skontaktować się z Operatorem.
  9. OGRANICZENIE ODPOWIEDZIALNOŚCI
    1. Operator nie ponosi odpowiedzialności za czasową niemożność korzystania przez Użytkowników z Aplikacji wywołaną Przerwą Techniczną, jak również za jakiekolwiek szkody wynikłe z zarządzania Przerwy Technicznej.
    2. Operator nie ponosi odpowiedzialności za skutki ujawnienia hasła do Konta Użytkownika, bądź udostępniania Konta w ramach Aplikacji przez Użytkownika osobom trzecim.
    3. Operator nie ponosi odpowiedzialności za niewykonanie lub nienależyte wykonanie usług przez operatorów telekomunikacyjnych, z którymi Użytkownik ma zawarte umowy, w szczególności w zakresie połączenia do sieci Internet, jak również za wysokość opłat za te usługi.
    4. Użytkownik korzysta z aplikacji na własne ryzyko i przyjmuje na siebie pełną odpowiedzialność za szkody związane z jej wykorzystania, zarówno bezpośrednie jak i pośrednie, uboczne, następcze lub inne szkody z tytułu odpowiedzialności umownej, deliktowej.
    5. Operator nie ponosi odpowiedzialność za linki zamieszczone w aplikacji, szczególnie jest prowadzą do witryn, zasobów lub narzędzi utrzymywanych przez podmioty trzecie.
    6. Operator nie ponosi odpowiedzialności także za utratę danych zapisanych w systemach teleinformatycznych Operatora z przyczyn leżących po stronie Użytkownika lub osoby trzeciej a niezależnej od Operatora, nieprawidłowe wykonanie Umowy z przyczyn leżących po stronie Użytkownika lub osoby trzeciej w szczególności zewnętrznych dostawców, czy będących skutkami siły wyższej.
    7. Wszystkie wskazane powyżej wyłączenia i ograniczenia odpowiedzialności obowiązują w najszerszym dopuszczalnym prawnym zakresie obejmując każdy typ istniejącej odpowiedzialności.
  10. OCHRONA DANYCH
    1. Administratorem Danych Osobowych przetwarzanych w Aplikacji bez rejestracji konta jest Operator tj. Rekord Mobile sp. z o.o. z siedzibą w Poznaniu, ul. Garbary 100/11, wpisaną do Krajowego Rejestru Sądowego przez Sąd Rejonowy Poznań – Nowe Miasto i Wilda w Poznaniu, VIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS 0000768425, posiadającą NIP: 7831796471, REGON: 382404187, kapitał zakładowy 200 000,00 zł.
    2. Administrator Danych Osobowych powołał IOD z którym kontakt możliwy jest pod adresem e-mail: alicja.sytek@cpit.org.pl
    3. Administrator oświadcza, że przetwarzanie danych osobowych odbywa się zgodnie z RODO oraz że w celu zachowania bezpieczeństwa stosuje odpowiednie środki techniczne i organizacyjne.
    4. Pani/Pana dane będą przetwarzane w celu udostępnienia możliwości korzystania z aplikacji oraz odpowiedzi na zadawane pytania i zgłoszenia. Podstawą prawną przetwarzania danych osobowych w zakresie udostępnienia aplikacji jest art. 6 ust. 1 lit b tj. zawarcie umowy, w zakresie lokalizacji użytkownika jest zgoda użytkownika art 6 ust. 1 lit. a RODO oraz prawnie uzasadniony interes Administratora art. 6 ust. 1 lit. f. Prawnie uzasadnionym interesem Administratora jest odpowiadanie na zadawane pytania oraz dochodzenie lub obrona przed roszczeniami.
    5. Podanie danych w wyżej wymienionych przypadkach danych jest dobrowolne, jednak ich niepodanie może uniemożliwić rozpatrzenie Pani/Pana zgłoszenia, odpowiedzi na zadane pytanie lub brak możliwości wskazania JST w najbliższej lokalizacji.
    6. Odbiorcami Pani/Pana danych mogą być firmy świadczące usługi obsługi IT dla Administratora.
    7. Pani/Pana dane będą przetwarzane przez okres niezbędny do realizacji celu, w którym zostały zebrane lub do czasu ustalenia, dochodzenia, obrony ewentualnych roszczeń.
    8. Posiada Pan/Pani prawo dostępu do treści swoich danych oraz z zastrzeżeniem przepisów prawo do ich stosowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania oraz prawo do wniesienia sprzeciwu.
    9. Jeżeli uważacie Państwo, że przetwarzania Państwa danych odbywa się z naruszeniem przepisów prawa macie Państwo prawo do wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych.
    10. Pani/Pana dane nie będą przedmiotem zautomatyzowanego podejmowania decyzji i nie będą poddawane profilowaniu.
  11. POLUBOWNE ROZPATRYWANIE SPORÓW
    1. Operator informuje, że Użytkownikowi będącemu Konsumentem lub PNPK przysługuje prawo do pozasądowego rozpatrywania reklamacji, jak również dochodzenia roszczeń.
    2. Skorzystanie z pozasądowego rozpatrywania reklamacji, jak również dochodzenia roszczeń przez Użytkownika będącego Konsumentem lub PNPK jest możliwe w szczególności:
      1. przed stałymi polubownymi sądami konsumenckimi działającymi przy Wojewódzkich Inspektoratach Inspekcji Handlowej. Szczegółowe informacje o sposobach dostępu do tego trybu oraz stosowanych procedurach znajdują się na stronie Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów pod adresem: https://polubowne.uokik.gov.pl/.
      2. przez mediację prowadzoną przez wojewódzkie inspektoraty Inspekcji Handlowej oraz ich zamiejscowe oddziały. Rolę mediatora w sporze pełni wówczas pracownik inspektoratu, przy zachowaniu zasad bezstronności i rzetelności. Szczegółowe informacje o sposobie dostępu do tego trybu i stosowanych procedur są dostępne w siedzibach oraz na stronach internetowych poszczególnych Wojewódzkich Inspektoratów Inspekcji Handlowej.
    3. Konsument lub PNPK może również skorzystać z pomocy powiatowego rzecznika konsumentów. Powiatowi rzecznicy konsumentów są dostępni przy starostwach powiatowych lub urzędach miasta (w miastach na prawach powiatu). Szczegółowe informacje w rym zakresie są dostępne pod adresem: https://uokik.gov.pl/rzecznicy.php
    4. Konsumentowi przysługuje prawo do złożenia skargi za pośrednictwem unijnej platformy ODR (Online Dispute Resolution) dostępnej pod adresem: https://ec.europa.eu/consumers/odr/main/index.cfm?event=main.home2.show&lng=EN
  12. ZGŁOSZENIA DOTYCZĄCE APLIKACJI
    1. W przypadku stwierdzenia, że Umowa nie jest wykonywana zgodnie z postanowieniami niniejszego Regulaminu, Użytkownik może złożyć reklamację.
    2. Reklamację można złożyć:
      1. poprzez wysłanie reklamacji na adres elektroniczny: bok@rekordmobile.com.pl, odnośnie modułu „Podatki i opłaty” na adres elektroniczny bok@rekordmobile.com.pl oraz modułu „mOświata” na adres elektroniczny: pomoc@eplacowka.pl.
      2. poprzez wysłanie reklamacji na piśmie, listem poleconym — na adres właściwego Operatora.
    3. Reklamacja powinna zawierać:
      1. imię i nazwisko (ewentualnie firmę) Użytkownika;
      2. dane kontaktowe;
      3. szczegółowy opis, na czym polegała niezgodność świadczenia Usług Elektronicznych z Regulaminem.
    4. Po otrzymaniu reklamacji właściwy Operator niezwłocznie potwierdza jej otrzymanie — drogą elektroniczną, na podany adres elektroniczny.
    5. Reklamacje są rozpatrywane w terminie 14 (słownie: czternastu) dni od dnia złożenia reklamacji.
  13. ZMIANA REGULAMINU
    1. Operator jest uprawniony do zmiany Regulaminu z ważnych przyczyn w szczególności z powodu:
      1. konieczności dostosowania Regulaminu do zmiany przepisów prawa, zaleceń, interpretacji lub wytycznych właściwych sądów lub organów;
      2. wydania orzeczenia przez właściwy sąd powszechny lub wydania decyzji przez właściwy organ mogących mieć wpływ na prawa lub obowiązki Operatora lub Użytkownika.
    2. Zmiany Regulaminu są publikowane w Aplikacji, a ponadto Użytkownicy zostaną powiadomieni o planowanej zmianie treści Regulaminu drogą elektroniczną, poprzez wiadomość e-mail (o ile Operator posiada adres e-mail Użytkownika).
    3. Zmieniony Regulamin zacznie obowiązywać w terminie 14 (słownie: czternastu) dni kalendarzowych od daty powiadomienia Użytkownika zgodnie z ust. 2, chyba że skrócenie terminu będzie konieczne z uwagi na bezwzględnie obowiązujące przepisy lub obowiązki obciążające Operatora ..na podstawie orzeczenia sądu powszechnego lub decyzji organu.
    4. Użytkownik będący Konsumentem lub PNPK może wyrazić zgodę na zmianę Regulaminu lub odmówić udzielenia zgody i zrezygnować z korzystania z Aplikacji. W przypadku braku akceptacji zmiany Regulaminu Użytkownik będący Konsumentem lub PNPK poinformuje o swojej decyzji Operatora w sposób przez siebie wybrany.
  14. POSTANOWIENIA KOŃCOWE
    1. Regulamin podlega prawu polskiemu i został sporządzony zgodnie z prawem polskim.
    2. W sprawach nieuregulowanych w Regulaminie będą miały zastosowanie właściwe przepisy prawa polskiego.
    3. Spory między właściwym Operatorem, a Użytkownikiem niebędącym Konsumentem lub PNPK będą rozpatrywane przez sąd powszechny miejscowo właściwy dla siedziby właściwego Operatora.
    4. Regulamin obowiązuje od dnia 12.08.2024 roku.